czwartek, 12 lutego 2015

Wywiad z seniorem

Wywiad z Urszulą Nowicką. Aktywną seniorką, z zamiłowania ogrodniczką.



K. Ł: Czy jest Pani aktywna zawodowo?
U.N: Aktualnie nie. Wcześniej przez wiele lat pracowałam jako zootechnik, mam średnie wykształcenie rolnicze. W tej chwili  jestem na rencie i na reszcie mogę poświęcać swój wolny czas na pogłębianie moich pasji.
K. Ł: Czym zajmuje się Pani na co dzień?
U.N: W tej chwili jestem gospodynią domową. Poza tym rozwijam swoje pasje i zainteresowania. Bardzo dużą część mojego wolnego czasu zajmuje praca z dziećmi, ponieważ już od dłuższego czasu prowadzę całkowicie nie odpłatnie świetlicę wiejską. Sprawia mi to wielką satysfakcje, bo dzięki moim zainteresowaniom mogę czegoś nauczyć innych. W wolnych chwilach zajmuję się również wszelkiego rodzaju pracami ręcznymi oraz pielęgnowaniem działki, przy domowego ogrodu. Te prace ręczne to bombki bożonarodzeniowe i jajka wielkanocne. Dużo czasu poświęcam na quilingowanie oraz florystykę.
K. Ł: Jakie są Pani pasje lub zainteresowania, które spełnia Pani w wolnym czasie?
U.N: Od zawsze moją pasją było zajmowanie się ogrodem. Poświęcam temu bardzo dużą część swojego czasu wraz z mężem, szczególnie latem.  Mogę się nawet pochwalić, że zajęłam II miejsce w konkursie gminny na najładniejszy ogród. Było to dla mnie ogromne wyróżnienie i jestem z tego bardzo dumna. Poza tym jak już powiedziałam zajmuję się wszelkiego rodzaju pracami ręcznymi. Wykonuję wszelkiego rodzaju ozdoby i bukiety. Jeszcze inną rzeczą, której poświęcam czas jest pogłębienie wiedzy o języku angielskim. Uczestniczyłam w kursie języka angielskiego refundowanym ze środków unijnych.
K. Ł: Gdyby miała Pani możliwość uczestnictwa w działaniu aktywizującym osoby 50+, to jakie to miało być działanie?
U.N: Uczestniczyłam w kursie języka angielskiego, z którego zresztą byłam bardzo zadowolona. W związku z tym myślę, że chciałabym jeszcze pogłębić swoje wiadomości w tej dziedzinie. Do moich zainteresowań należy florystyka i ogrodnictwo, więc z pewnością chciałabym wziąć udział w jakiś warsztatach doszkalających.
K. Ł: Jakie umiejętności chciałaby Pani zdobyć lub pogłębić w wolnym czasie?
U.N: Przede wszystkim pogłębić wiedzę odnośnie języka angielskiego. Chciałabym również zaczerpnąć nowej wiedzy i pomysłów, które mogłabym wykorzystać podczas mojej pracy w ogrodzie.

To już wszystkie pytania. Dziękuję za rozmowę.